16 Mayıs 2012 Çarşamba

15 Mayıs'ta 15 Derece

Mayıs ayındayız değil mi, arada şaşırıyorum da mazur görünüz.. Ekim'deyiz  gibi geliyor bana hatta Kasım olmasın!!
 Zira bugün bir ara 31 dereceye ulaşan sıcaklık, yarım saat sonra 13 derece düşerek 18 dereceye ulaştı...Bir fırtınamsı yağmurun eşlik etmesiyle alevlendi hava, derken, bir iki saat sonrasında günlük güneşlik bir hava hakim oldu... Ohh be demiştik ki, bir anda-ki akşam saatlerine denk geliyor bu an-yine şiddetli yağmur başladı ve buyrunuz sıcaklık 15 derece..Aman ne şahane!!
Vücudum bitap düştü, başım ağrıdı, beyin hücrelerim çalışamaz hale geldi ve acayip bir yorgunluk başgösterdi tüm bedenimde..Eve zor attım kendimi...Denge denge diyip dururum...Sıfır denge anı bu olsa gerek...Bu hava dengemi bozdu, sağolsun.
Güyya bugün şu manzaralı milongaya gidip Leona içecektim bir kadeh...Buzlar üzerinde yüzerken kırmızı dopingimin, ben pistte şahane tandalarla akacaktım sonsuzluğa ve o anın içindeki yolculuğumda,  kimbilir,  belki okyanuslara dalacak, bulutlara yükselecektim ya da rengarenk bir gökkuşağından bir köprü olacaktım...Tabi arada,  birileri   dursam dahi bana ya da partnerime çarpacak ve  mızmızlanma halime ve" İşte bu dünyadasın ne işin var bulutlarda, buraya dön ey deli kadın!" diyen  iç konuşma repliklerime dönecektim...
İşte tüm bunlardan mahrum kaldım görüyor musunuz!! Hava sağolsun, dedi ki,
"Kızım, otur oturduğun yerde; dondun zaten, ne işin var milongalarda!! Demle sıcacık çayını, al zap makineni, biraz dünyayı izle alla alla!!"  :-)
Ben de ona uydum ve sıcacık evimde milonga tadında meyvelerimle, çayımı yudumlayıp o pistte dans ettiğim günleri anımsamakla yetinmeyi seçtim bugün için.
Ev gibisi var mı zaten; tüm ruhumla dinlendim...Bedenim uyuklarken tabi..  :-)
Zaten biraz erken yatar ve  mis gibi bir uykuya dalıverirsem, kimbilir belki rüyalarımda yurtdışı festivallerde dans  ederim, belli mi olur...
4,5 kez Buenos Aires'te dans etmişliğim olduğunu hesap edersek, bu mümkün tabi..:)
 Hatta o rüyamın ardından, sabah uyandığımda, bir an" Neredeyim" sorusu aklımdan geçmiş ve 5 dak. sonra İstanbul'da olduğumu tanımlayabilmiştim...Büyük saadet!!
Oysa orada, bir sonraki gün de milongaya giderim diye heveslenmiştim rüyamda...:) Geçmiş olsun!!
O kadar keyifle dans etmişim ki, gerçek mi rüya mı deseler, gerçekçi rüya ya da rüyamsı gerçek derdim!! :)) İlizyonları severiz oldum olası!!
Şöyle Pugliese, D'arienzo, Canaro, Donato tandaları çalsın dursun, hangi memlekette raks etmektesin  farketmez zaten...Çünkü o an evrensel bir merkezlenme anının tam ortasında bulabilirsin kendini..Büyüleyici bir andır bu ve müzik gerçekten evrenseliğiyle kapsar seni ve evrenin merkezine götüren en güzel yol oluverir ...Bazen de bir tali yol, ana caddeye uzanan bir köprü ya da...
Bir de  Libertango istesem mesela bu hayali milongamda - istek parçalarım meşhur zaten;  Geçen Cuma, keyifli bir milongada şahane danslar edip gaze gelerek son parça isteğim  olmuştu ve bu çok büyük bir sürprizle sonuçlanmış ve pek iyi dansçı bir dostum sağolsun, parçanın ortasında beni kucakladığı gibi o anlık uçma deneyimini yaşatmıştı !! Sürprizlik hissi mi, yoksa bu kadar rahat uçma hali mi beni bir anlık boşlukla dalgaların sesini duyuran bilemedim ama pek başarılıydı!!- o zaman merkezden çıkmam olanaksızlaşır...Şu koskoca evrende her şey mümkün olsa da...:)
Neyse, durum  böyleyken yine hava durumuna dönecek olursam; zaten işim gücüm bu oldu bu ara...:) 6 gün daha yağışlı bir hava hakimmiş İstanbul'da; az önce TV'de izledim...
Aman pek sevindirici değil mi...Ama ağlamayınız sakın, dünyanın sonu değil ki...Yoksa sonu mu??Bilemedim de...:)
Bu "hava depresyonu" halini çeşit çeşit milongalarla atlatmaya karar vermiş bulunmaktayım...Bana katılın siz de, boykot yapalım hep birlikte, yağmura karşı bizim dansımız...:)
Anlaştık mı!! ;))



3 yorum:

  1. Dansin kralicesi kuzenim :) yazini buyuk bir keyifle okudum eve donus yolculugumda. Hava muhalefetinden mi olsa gerek bilmiyorum ama elimde visne sarabi ve ilik bir muzikle belkide senin essiz dans muziklerinle dans eden insanlari uzaktan izleyesim var. Guzel olurdu acikcasi :) Sanirim tatilim gelmis kuzim. Sevgiyle kal kuzenim dansin hic bitmesin

    YanıtlaSil
  2. Ebru'dan inciler :)

    YanıtlaSil
  3. Sağol canım kuzim nasıl da güzel yazmışsın; kocaman öperim seni...:))
    İnci küpe mi alsam bu arada ikinci yorumun sahibine ithafen..:)))

    YanıtlaSil