3 Aralık 2012 Pazartesi

Hayat Karnavallarla Güzelmiş...:))

Evet İstanbul'a has süregelen Milongueralığım, 28 Kasım- 2 Aralık arası gerçekleşen Ankara'daki Tango Karnaval'ı sayesinde son buldu...Sonunda ben de kendimi tutamadım! :)
Tabi bir iki yurtdışı seyahatinde, iyi bir milonga arayışım olmuştu, ancak salonların içine girip, 100 yaş civarındaki insanları görünce, Rock, Pop, Etnik ya da House müzik çalan Pubları tercih etmiştim..Yaşıtlarımın cazibesi, tangonun cazibesini yenmişti doğrusu..Şaşırtıcı! :))
Ankara'ya gidiş amaçlarımdan biri de, hayranı olduğum Gaston Torelli'yle tanışmak ve Noela'yla yapacakları şovlarını seyretmekti. Dolayısıyla kaçıramazdım bunu ve ilk günden yetiştim Karnaval'a! Elit Palas'taki odamdan da  çok memnun kaldım! Organizatör arkadaşlar sağolsunlar, varolsunlar! Aksi durumda huysuzlaşabilirdim..:)))
Kendi ülkende arada turist olup, turistliğe has olan bu hazzı doyasıya ve gönlünce yaşayacaksın!**
Eh otelde dinlenip, güzel bir şehir turu yaptıktan sonra-Kızılay, Tunalı Caddesi, Cafe'ler vs- Mydonose Plaza'daki  milongaya geçtik. Ankaralı dostlarımı da görmek ayrıca keyifliydi benim için..
İlk gün olmasının etkisiyle-elbette herkesin işlerini ayarlaması mümkün değil- aşırı bir kalabalık yoktu. Aslında belki bu da iyiydi ortama ısınmak için. Gaston'u görünce de hemen gidip tanışmak istedim..O kadar sıcacık ve espritüel bir selamlama şekli oldu ki, asla unutmayacağım bir an olarak hafızama kazındı!
 Noela'nın uçağı gecikince endişelendim, şov ertelenir mi diye...
Ee koşarak gitmişim Karnaval'a bu şov için, ağlardım valla! :)
Neyse ki, gecikme olsa da başladı şov...Canlı performansını izlemek büyük bir haz oldu benim için Torelli'nin..Tabi, Noela da çok başarılıydı...Milongueralığın kitabını yazar bu kadın! :))
Karizma, elektirik, cazibe, tutku ve uyum danslarında hoşuma giden unsurlardı..Zaten zeminle adeta bütünleşen adımları, dikkat çeken hoşluktaki müzikaliteleri ve dinamik enerjileri de görülmeye değerdi...
İkinci gün, Javier ve Virginia'nın şovlarını izlemek için yine Mydonose'daydık!
Müzik seçimi de başarılıydı DJ'in, lakin tek dezavantajımız,  dinamik tandaların etkisiyle daha da artan dans isteğimizin büyüsüne kapılıp, hiç oturmak istemiyor olmamızdı sanırım! :)) Eh kaçınılmaz son, bolca dans etmek oldu tabi!! :-))
Gerçi İstanbullu bir kaç Milonguea arkadaşım, Ankaralı Milongueroların sadece kendi çevreleriyle dansediyor olmalarından şikayet ettiler; milonga boyunca oturmak zorunda kalıyorlarmış!
Onlara katılmadan edemedim bu görüşlerinde!
Oysa bu tür internasyonel etkinliklerde, festivallerde, özel organizasyonlarda biraz da  maksat kaynaşmalar, tanışmalar, buluşmalar ve evrensel bir milonga dili oluşturmak için değil mi ki zaten..
Kendi adıma, hoşuma giden bir tandada biri beni dansa kaldırmadıysa, oturmak istemiyorsam gidip rahatca bir arkadaşımı dansa kaldırabiliyorum! Gerçi cabeceo daha hoş bir yöntem, ancak bizde genelde bön bön bakışmaların ardından gelmesi gereken eylemler gelemediğinden kafalar karışabiliyor...:))
Oysa cabeceo eğlencelidir değil mi,  yurdumun dansçıları?? Kim eğlenmez istemez ki!!  :-)
Javier'in de gerçekten kendine has, zarif ve farklı bir stili var! Milonga parçalarıyla gelen şovlarında ise, adımlarını yakalayamamaktan ağlamaklı olan milonguero dostlarım var!  :)
Javier'in  Geradine' le oldukları dönemlerdeki şovlarını ise sanırım çoğumuz defalarca izlemişizdir! Estetik ve zerafetin buluşma noktası gibiydi onları pistte gördüğümüz anlar!!
Dolayısıyla hayranı olmayan azdı!
Virginia için ne düşünürler bilmiyorum  ama bir Geraldine olmasa da Javier'le olan şovları değişik ve gayet güzeldi bence...*
Geçmiş geçmiş, şimdi şimdinin içinde; gelecekse geliyor nasıl olsa! :)) Kaçış yok ki!!*
Milonga mekanı olarak seçilen Mydonose Plaza, hem pist olarak, hem ambians, atmosfer, zemin olarak gayet başarılıydı! Tabi dansçı sayısının, Karnavalın bu ikinci günüyle gelen artışı da mekanın enerjisini yükseltmişti diyebilirim...
Ertesi gün, yıllardır bildiğimiz, severek seyrettiğimiz Esteban ve Claudia'nın şarap rengiyle gözlerimizi kamaştıran kostümleri içinde yaptıkları şovları izledik ve harikalardı yine...
Zaten Esteban'ın da doğumgünüymüş o gün ve neşeli ve keyifli hali de göze çarpıyordu!
Gecenin Djleri de yine harikalardı; çaldıkları güzel tandalarla, hoş danslar etmemize vesile oldular ve
hangi tandanın geldiğini belirtmelerini de seviyorum...*
İki gün kalacağım dediğim Karnaval keyfim ise, her festivalde olduğu gibi yine uzayarak dört günle son buldu.. Sağolsun Selen de aynı odada kalmam konusunda yardımcı oldu ve keyfim ikiye katladı!
Karnaval'ın bu dördüncü gününde tüm maestroların yapacakları şovları da kaçırmak istemedim!
Zaten kaldığımız oteldeydi milonga ve ulaşıma gerek kalmadan rahatça salona inebilecektim ki, bu da cazibesini daha da çok arttırdı inkar edemem!!
 İyi ki de kalmışım, çünkü çok keyifliydi milonga...
 Karnaval boyunca çalan tüm DJ'ler de fikrimce çok başarılıydı...
Bu da bir milongayı milonga yapan en önemli unsurlardan biri fikrimce..Müziksiz hayat olur mu...Hele müzik güzelse, hayat cennet olur! :-))
Tabi otelin salonunun biraz  küçük geleceğini tahmin etmiştim; buna rağmen, o kocaman kalabalığı görünce yine de şaşırdım... Salon biraz geniş olsaydı, pistte hareket etmek daha rahat olurdu eminim, ama yine de sıcacık bir ortam oldu ve sanırım çok geniş olamasının ekisindendi bu ve harikayd!**
Tabi zaman zaman istenmeyen çarpışmalar,- ki bazen sebebi, herkes pistteyken şov yapmaya çalışan dansçılar oluyordu inkar edilemez!!- ' benim yerim, seni yerin' didişmeleri ve havalandırmanın yetmemesinden ötürü ardına kadar açılan camlardan gelen soğuk havanın etkisiyle sırt felcine yakalanmamız da ufak çapta bir içsel gerginlik yarattı elbette..Ancak yine de,  harika danslar ve enerjik bir milonga geçirmemizi engelleyemezdi tüm bu olanlar! Zaten hepsi hoş anılar olarak hafızalarımıza kazınmıyor mu çoğu zaman acısı tatlısıyla süregelen bu  tango yüklü deneyimlerimiz...
Yeter ki, hep tangoyla dolalım ve o müthiş anların tam içinde olalım! :-)
İkişer parçalık şovlar da mest etkisi yarattı bende..Tüm maestrolar vardı işin içinde sonuçta!!*
Saat 5 i gördüğümde kendimi odama yolladım nihayet! Zira, her sabah kalvaltıyı kaçırmamak için - ki, bolca omletle gelen kocaman ve enfes bir lezzet yolculuğu bu- 4, 5 saatlik uykuyla yetinemediğinden süregelen uyuklama halinde olup, odamda bir uyku sefası çekmek de bir ritüel  olmuştu benim için Karnaval süresince...Ritüel moodum hep yüksektir zaten!! :)
Tabi kahvaltı sonrası uyuklamalarımın ardından gelen geziler;  Kuğulu Park-ancak, malesef tadilattydı!!-, Odtü'nün yapay gölü, - muhteşemdi; doğa, göl, ördekler, sempatik Cafe'leri-, ufak çaplı şehir turu da Ankara'da gündüz yapılan etkinliklerimdi!
Karnaval'ın  benim için son günü de bitmişti; aslında daha bir tango konser, ve maskeli milonga kutlamsı vardı ama benim yolculuk zamanım gelip çatmıştı işte!
Günlük güneşlik Ankara havasını ardımda bırakıp, İstanbul'a doğru yola çıktım..
Vardığımda gece yarısı olmuştu ve  gümbür gümbür yağan yağmur uykumu getirmişti..Gerçi hala uyuyamadım!
 Ankara Karnaval gezisiyle oluşan görüşlerimden biri,  ara ara İstanbul dışı festivallerine katılmamın keyfime keyif katacağı oldu!.
Her seyahatin kendine has sürprizleri oluyor ki, bu da seyahate dair en sevdiğim şeylerden biri sanırım..Artık, yurtiçi ve yurtdışı festivallerde tüm dansseverlerle buluşma özlemiyle yanıp tutuşuyorum; hadi hayırlısı!
Elbette öncelikle İzmir'deki marathon gündemimizde;
 marathon olmadan hayat mı olur...:))
Zira, gönül Kordon'da  bir kahve çeker!
Enfes kokusu geldi bile şimdiden burnuma...Ohh mis..... :-)

4 yorum:

  1. Yazından cok keyif aldıgın belli oluyor , Istanbul dısındaki tango deneyimlerinin ve yorumlarının sürmesi dileği ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim Namık'cığım; İZmir yolu bekliyor şimdi de..:)

      Sil
  2. genelde ankaradan istanbula dönüşü ballandıra ballandıra anlatırlar da, bu sefer ki biraz hüzünlü olmuş... ankaradaki tango sevdalilari nasılda hem dansı hem de kenti yukarilara taşıyorlar... gıpta etmemek elde değil, kaleminize sağlık keyifli bir yazı olmuş... karnavaldaki bütün enerjiyi dile dokmussunuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim..:) keyifli bir organizasyondu!***

      Sil