29 Aralık 2014 Pazartesi

Haftanın milongalarında her şeyden önce en maksimum uçuşlar, en lezzetli seyirler, çok çok derin connection'lar ve bambaşka tınılardaki tandalarla gürül gürül akan, hoş seyirli danslar vardı.Yani yaşama dair bir çok büyülü an bir bütünde birleşmiş, büyümüş ve gelişmiş, hepimizi içinde, merkezinde buluşturmuştu. Maratonu ayrı güzellikte, milongası ayrı renklilikte, sohbeti bambaşka kanallarda, lezzeti ise tüm aromatik üzüm yüklü frekanslarda.... Mutluluk, coşku her an bizimleydi!
Haftanın ilk milongasına getirecek olursam sözü, Pazartesi Günü Mısır Apartmanı'nda rengarenk, ışıl ışıl, huzurlu, konforlu, coşkulu ve bir o kadar da dingin Tangoz milongasıyla başladım milonga seyrime. Bütün güzel dostlarla, birbiri ardına gelen danslarımızla anın tadını çıkarırken, hoş sohbetlerle dolu masamızdaki coşkumuzun yanı sıra, ilk kez müziklerini dinlediğimiz Dj Aycan -Özhan düetiyle de süregelen bir lokal milonga havasının içsel huzurunu da hissettim. Dolayısıyla bahsettiğim güzel danslarım ise Jens'le, Philippe'yle, Soreş'le, Abdullah'la, Ulaş'la, Gül'le ve Aycan'la geldi. Güzel lezzetli bir kalabalıkla dolu bol akışan danslarla tamamlanmış kalbimin ritmi sayesinde, çok güzel hisler içimde geceyi noktaladım.
Salı Günü güzel bir ev keyfi yaptım, Çarşamba ise Kız Kuleli milongada yine sıradışı bir milonga deneyimine uzandım. İzmir'den gelen değerli dostum Kerem'le önce Zencefil'de muhteşem bir yemek sohbetiyle enerji depoladıkan sonra, milongaya geçerek,  Dj Ömer'in tandaları eşliğinde hem kendisiyle, hem hiperaktif milonguero Erdem'ciğimle tüm güzel danslarım, en dinamik seyriyle gece boyunca aktı ve durmadı. Yabancı katılımcıların ve iyi dansçıların birbiriyle buluştuğu gece, harika bir enerjiyle devam etti ve sonuna kadar da bu dinamizmi korudu.
Perşembe Günü, öncelikle iki muhteşem kadın Aslı'yla ve Dilek'le harika bir sohbet, üzüm ve yemek ziyafetinde buluştuk. Güzel müzikler eşliğinde  farklı farklı realitelerde gezindik ve bunları bulunduğumuz ana da tüm enerjisiyle topladık. Ardından Para Bailar milongasına katıldık. Yine harika bir kalabalık ve iyi dansçılarla dolu olan bir ortamla buluşmanın mutluluğu ile konumlandığımız yerimizde de en güzel dans akışlarına süzülmemiz mümkün oldu. En azından benim kanalımdan keyifli danslar hakimdi. Dj Tuğba'nın çok güzel seçkileriyle hem Kerem'ciğimle,  hem Hatem'le "Connection Guru" nun erkek versiyonu ve bir çok milonguero dostumuz dahil olmak üzere Finlandiyalı iyi bir milongueroyla, Francisco'yla, Samet'ciğimle en güzel keyfiyle, doruklarda bir dans keyfi yaşadım. Bu harika internasyonel havanın tüm ritmik nefesleri içimde günü tüm lezzetiyle tamamladım.
Cuma Günü Sultans of Marathon'un Inpark'taki birinci gününe katıldım. İlk kez düzenlenen bu organizasyonda, güzel bir katılımcı kitlesi ve iyi seviye dansçıların da buluştuğu bir ortam hakimdi. Bir çok Dj'in seçkileriyle renklenen gecede bir nevi dünya seyahati yapmış kadar hissettim kendimi. Avusturya'dan, İtalya'dan, Almanya'dan, Amerika'dan, Umman'dan, Şili'den, Finlandiya'dan ve yurdumun farklı kentlerinden bir çok iyi milongueroyla en güzel danslarıma süzüldüm. Gece 4,5 ile 5 sularına kadar da maratoncu olmaya çalıştım. Ne kadar başarılı olduğuma gelince de, şunu ifade etmeden duramayacağım. Benden olsa olsa  "Çakma Maratoncu" olur. Zira milonga saatinde maratona katılıp, en fazla sabah 5, 6 lara kadar dans eden, gündüz kesinlikle maratonda belirmeyip, tüm leziz sofra keyfini de yaşadıktan sonra ortama kanalize olan bir yapı sergiliyorum. Bu da benim kişisel tango anlayışım. Her şey keyfiyle, yoğun connection'uyla, müzikal coşkusuyla, konforuyla, doğallığıyla, zerafetiye, güzel dansıyla ve rahat akışıyla gelsin. Dolayısıyla favorim olan Dj Semeon'un müzik seçkisini kaçırmış oldum, çünkü gündüz saatlerinde milongada yoktum. Elbette bu Cumartesiydi ama burada değinmeyi doğru buldum. Oysa en çok beğendiğim Dj'lerden kendisi. Diğerinden biri de Analia Del Rubia. O bu maratonda yoktu ama festivallerde bayıldım seçkilerine. Elbette çok sayıda muhteşem Dj var hem yurtdışında, hem yurdumda. Bu da tangoya olan aşkı, hem önemi, hem de değeri sergiliyor. Dansçı ve Dj kalitesi tangoya bakış açımızı belirliyor çünkü. Ne kadar emek, o kadar kalite ve ilerleme....
Maraton boyunca, süper dansçılarla tanıştım, birbirinden muhteşem danslar ettim. Hepsi birbirinden tangoya aşık yapıda insanlardı bu dansçılar ve böyle olunca durum mutluluk hormonum yükselişe geçti. Daimi aşk her şeydir!
Cumartesi Günü'ne gelince, yine tüm günlük işlerimi ve keyif ritüellerimi tamamlayıp maratona geçtim. Orkestra Şefliğine kendi kendini aday gösterdiğinden emin olduğum Dj arkadaşın tandaları eşliğinde -dikkatimi dağıttığı için oldukça irrite oldum bu durumdan, ama komik bulanlar da olmuş o ayrı- bol sayıda danslara, bir çok dünya memleketinden şehrimi seçen dansçılarla kavuştum. Harika bir gece, iyi dansçılar, bol müzik ve connection tıkırtılı danslar...Zamanın birde, bütünde, anın evrende buluştuğu notalarda, melodilerde, evrende ve derin izsel, ifadesel pırıltılarda...
Şanslı bir kitlenin, şanslı insanları olduğumuzu düşünüyorum. Her uçuşumuz daha da yüksek irtifalarla buluşturuyor bizleri ve nice daha büyülü derinliklere her daim  kapılıp, en özgür ifadelerimize ulaşıyoruz. Bir de şundan eminim ki, tangoda dansa ve müziğe doymak olanaksız! Bilakis dans ettikçe, daha da bağlanıyorsunuz  ve iyice müptelası oluyorsunuz bu dansın. Hiçbir tanda yetmiyor, ayaklarınızı hissetmeyecek kadar bir yorgunluğa ulaşsanız bile,  bir sonraki milongalara, festivallere, maratonlara depar atarcasına koşuyorsunuz...
Öyle bir yol ki tango, her an sonsuzlukla buluşuyor, size ait ne varsa  bu sonsuzluğa yansıtıyorsunuz. Hem doğal bir uçuş cenneti, hem ruhsal bir terapi, hem de kalpsel ve bedensel bir bütünlük sunuyor. Bizim gibiler bazen hayatı tango perspektifinden de yakalarız. Bizler tangonun içinde, tüm benliğimizle akar, tüm varlığımızla hayat buluruz. Bizler bir anlamda deli, bir anlamda yaşamda çok şeyine ulaşmış insanlarız. Bulduğumuz yüksek irtifalar, en iç sesimizi tüm evrene yayınlarken, en dipteki hislerimizi de günyüzünde özgürleştirir; en derin okyanuslarda kendimizi güvende hissetmemizi ve tüm keşifsel maceralarda yön bulmamızı da sağlar. Bizler kendimizi bulduğumuz anlarda, ışıl ışıl parlayan tüm sesler, tüm renkler ve ışıklar oluruz.  Sonsuza kadar süren yankılar misali bir yelkenlide yolcuyuz...
Dolayısıya yine sıradışı bir geceyi, çok abartmadan sabah beş sularında bitirerek ertesi güne enerjimi saklamayı uygun gördüm.
Pazar Günü, Ponte'de yılbaşı kutlamasına katıldım. Normalde çok daha kalabalık olan bu milonga akşamı, biraz daha sakindi ama Dj Halil'in lezzetli tandalarıyla Murat'la, Satılmış'la, Mehmet Cemal'le, Almanya'lı ve Rus milonguerolarla, Soreş'le hoş rakslarımla hayat buldum. Gecenin ortalarında da Özhan ve Meltem çiftinin hoş, zarif danslarını izledk, Ayşe Hm'ın yılbaşı çekilişiyle güzel Cd'ler kazandık ve yediğimiz peynirler, üzümler içimizdeyken, bu çok soğuk kış gününde Reyhan'la Meydan'a doğru akan yürüyüşümüze doping malzemesi oldu. Haftayı tüm rakssal semalarda ve muhteşem tınılarda tamamladık.
Bu yeni haftaya ise buz gibi bir havayla başladık. Kış tüm feci soğukluğuyla bizi karşılarken hepimize yeniyılda dilediğimiz tüm hedeflerimize, arzu ettiğimiz tüm dileklerimize, tüm sevdiğimiz insanlara, coğrafyalara, aşık olduğumuz tüm aktivitelerimize ulaşmamızı ve hayatın akışına, içimizdeki tüm en derin aşklara kapılmamızı diliyorum dostlarım. 2015 en çok zaferlere ulaştığımız, en güzel danslarla daha da coşkulandığımız, en derin aşklarla hayat bulduğumuz, en manalı, kayda değer başarılar kazandığımız, sağlıklı,  bol yolculuklarla süslenmiş, güzel hislerle ve harika düşüncelerle dopdolu bir yıl olsun!
Tango her yaşın, çoğu beden ölçüsünün, başka başka tarzların, statülerin, bir çok inancın, rengarenk stillerin ve çok felsefenin insanını kapsayabilen bir dans. Yani özü tamamiyle ruhsal, kalpsel ve bütünsel.  Hepimiz tüm aklımızın, kalbimizin, bedenimizin çok daha da ötelerinde bir yerlerdeyizve belki de sebebi bu...
 "Connection" ve müziğin gücü adına, içinde bulunduğumuz her raks özümüzde, ruhsal akışımızla bizleri buluştursun ve bütünleştirsin dostlarım. Sizleri tüm gözlerimizdeki ışıltıların buluştuğu yerlerde, o yoğun frekanslarda ve en engin, büyülü semalarda bulabilmek ,sizlerle karşılaşabilmek dileğiyle... Sevgiyle, hazla, mutlulukla, coşkuyla, anla kalınız....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder