4 Aralık 2013 Çarşamba


Tangata Trio, Oko Tango Quartet konserlerinın ve Tangojean, Ponte, Armada milongalarının içindeyiz şimdi de...:-)
Geçen günlerde ciddi bir şekilde yere düşüp-iki kez- bileğimi aynı yerinden burkunca, 1 hafta boyunca dans edemedim. İlk gün yürüyemedim bile. Neyse ki hava buz gibiydi ve eve stokladığım tüm DVD lerimi yine leziz ev pikniğim eşliğinde izleyebildim. Trans filmi, en etkileyen yapım oldu izlediklerim içinde.Çit çit çitleme tabiri kullandığımız çekirdek kültürü olan tek millet biziz sanırım, zira Avrupa'da hep kuş yemi yapılır ya, biz bayılarak çitleyip izliyoruz harika filmlerimizi....
Haftayı tamamlayıp Cuma günü geldiğinde artık iyileşip kendimi sokaklara atabildim çok şükür!
 La Paz'da harika bir yemek ve müzik ziyafeti sonrası da, Tangojean milongasına gittim. Ne kadar da uzun zaman olmuş gitmeyeli oraya. Enteresandır, insan arada unutuyor bazı milongalara gitmeyi. Bir yere alışıyor ve sürekli oraya gidiyor; periyod, periyod. Oysa yıllarca gittiğim, dansa oradaki milongalar sayesinde geri döndüğüm bir mekan olma niteliğindedir benim için Tangojean.
Bir Salı sınıfı vardı ki, orada olan arkadaşlar hatırlarlar, her hafta Salı günleri oradaydım ve milongada sürekli dans ederdim. Çok yakın arkadaşlarımla tanışmama vesile olan bir ortam da sunmuştur hep orası ve her seviyeden dansçının, rahatça dans edebildiği bir yerdir aynı zamanda.
Oko Tango'yu yıllarca keyifle dinledik yine o atmosferde; şarapları kadeh kadeh yuvarladık. Yarım kadeh icadım da ilk orada belirdi sanırım. Bu kez abartıp ayranda bile yarım ister olabildim bazı yerlerde...:-)
Neyse yılların geçişiyle tanyoyla dolu anlarda, bir yığın  güzel dostluklar ediniyor insan. Ve bir süredir gitmeyip,  tekrar döndüğümde Tangojean'e, gerçekten çok güzel bir yenilenme gördüm ortamda ve çok sevindim. Kalite de hep yükseliyor milongalarımızda ki, buna gerçekten çok seviniyorum.
 Dolayısıyla o Cuma muhteşem bir kaç dansla tango hayatıma yeniden döndüm ve farkettim ki, dansa yeniden döndüşüm yine ilk orada olmuştu yıllar önce. Fransız Sokağında yabancı bir arkadaşımla güzel şarapları yuvarladıktan sonra, yürüdüğümüz ara sokaklarda, oranın afişinde tango sözcüğünü görünce yaşadığım heyecanı anlatamam.  Bir cesaretle yıllardır ara verdiğim o dünyaya tekrar koşar adım dahil olup, ilk dansımı da komik sandaletlerimle yapmıştım. Muhteşemdi  yeniden o büyünün içinde olmak! Elbette hiç durmaksızın bu tango yolculuğum devam etti bu kıvılcımla da. Şimdi de bildiğiniz üzere, hemen hemen her milongada beliriyorum. Eh bazılarımız için, tango hayatın çok önemli merkezlerinde oluyor ki, onlara 'connection' müptelaları, tutku aşıkları, dans, paylaşım, sohbet ve akış hayranları diyoruz.. Ne yapalım! :-)
Cumartesi Günü TANGATA konserine harika bir ekiple dahil olduğumda-sağolsun Özden muhteşem bir masa rezerve etmiş- müzik ve ambiyansla koptum diyebilirim. O kadar keyifle  ve saatlerce yorulmaksınızın çaldılar ki, gerçekten o anın içinde olduğum her dakika içsel bir aşk yaşadım. Bu, o tüm notalardan ruhuma akan bir ışıltı oldu sanki!
Müzik her şey bazen; tüm olağanüstülüklerin merkezi.
Tabii harika danslar ettik, güzel şaraplar içtik yine gece boyunca ve müziği tam merkezimde yaşadık!
Tılsım Öküzgözü Sirazi tüm güzel danslarımız için enerji ve güzel bir tat sundu. Burukluğuyla da, yaşamdaki tat ve haz merkezlerimizi, daha da alevlendirdi.
Gerçekten muhteşem bir gecenin ardından  Tangata Trio'nun CD sini kaparak, o ana ait imzaları aldım tabii..Anı belgeledik yine!
Eve döndüğümde, uykular  alemine hızlıca daldım.
Ertesi gün çok geç bir kahvaltının ardından, PONTE'ye uzandım. Yine harika bir masa, Yeşimle sohbet, şarap müzik, dans, ambiyans yoğunluğuyla harika hislerle dolu bir gece yaşadım.  Müthişti orada olmak ve tüm bu renkliliği, ambiyansı solumak, yaşamak, tatmak yine! :
Tango ve konsantrasyon üzerine düşünüyordumve klasik facebook durum güncellemelerimden birini yazıyordum ki, harika bir arkadaşla  tanışma ve ardından harika bir sohbet  fırsatı yakaladım. Ve inanın böyle bir sohbet derinliğini yakalayabilmek için sanki yıllar geçmesi gerekir diye düşünürsünüz ama bir bakmışsınız yepyeni tanıdığınız biriyle olağanüstü bir derinliğe dalmışsınız ki, bu gerçekten inanılmaz bir bağlantı gerçekten!
Bu tanışmaya ve sohbete ön ayak olan durum güncellememe gelince, o da şuydu;
"Milongalarda ya da özel dans çalışmalarında, partnerine ve müziğe enerjini tam vermedikten sonra, dans etmiş ya da hiç dans etmemiş olmak birbirine yakındır bana göre. O yüzden hiçbir zaman etrafına yönelik dans etmeyi deneyimlemeyecegim sanırım. Çünkü ful konsantransyonla sağlanan o olağanüstü derinliği tangoda yaşayamadiktan sonra, o dans benim için sadece ziyan edilen ve özünde kişiyi yansıtmayan bir ifadedir ve ziyandan gerçekten hoşlanmam. Birikim, deneyim ve yoğunluktan hoşlanırim.
Bugün de, bu güzel milongada, güzel tandalarla yine o çoğu zaman yoğun hissettiğim olağanüstü duygulara kapılıyorum. Daha güzel ne olabilir ki tangoda ve yaşamda..."

Bu cümleler yepyeni dostluklara açılan bir pencere oldu. Yazmak hep güzel! :-)
Oradaki harika dansçılarla  yaşadığım eşsiz dans deneyimlerinin ardından, bir milongearayı en tatminkar halde görebileceğiniz bir muhallabi ritüalini  Nizam'da yaşadık Yeşimle. Ben bu kez seyirciydim; ev piknikleri fazla gelmişti zira..Ama Yeşim'i izlemeliydiniz. Kadın tam bir tat transının içine daldı. İzlemesi bile güzeldi! :-))
Pazartesi günüi haftaya muhteşem bir enerjiyle başladım . Çünkü o kadar yoğun bir enerjiyle dans etmiştim ve o bütünlük hissini hissetmiştim ki  haftasonu milongalarında, tüm hücrelerimi sıcacık bir  huzur ve barış duyguları kaplamıştı diyebilirim. Dolayısıyla akşam olunca da, çok hoş bir kıpırtıyla Sensus'a koştum. Harika bir masaya yerleşip, anın içine keyifli bir şarap peynir ritüelimle daldım. Yine hep olduğu gibi harika bir ambiyansla yıkandım; çok hoştu! Bir diğer güzel şey de, yıllar önceki komşularımla, aynı bar masasında karşılaşmaktı. Neredeyse 22 yıl sonra... Ne bambaşka bir şey! 
  Sonra, ARMADA'da aldım soluğu. Harika bir enerji ve güzel bir dansçı kitlesi vardı. Keyifle dans ettim, doyasıya haz aldım tüm danslarımdan ve bazı arkadaşlarıma da "Armada gerçekten farklı. Kalitesiyle, en keyif aldığım milongaların başlarında geliyor. Her zaman büyük bir tatminle ayrılıyorum mülongadan ve bu gerçekten en mühimi bir milonga deneyimi için bana göre" diyerek fikrimi belirttim.  Hepsi de bu söylediklerime katıldılar. 
Eh hepimiz o yoğunluklar için bulunmuyor muyuz  milongalarda neticede. 
Milongaların enerjisi ve kalitesi yüksek olunca da, büyük bir hazla dönüyoruz evlerimize işte!
Salı gününe geçtiğimizde, haftasonundan rezerve ettiğimiz masamızdaOko Tango'yu keyifle dinlemeyi planlamıştık. Dolayısıyla aldık da.
 Ancak öncesinde Sezen, Ceren, Evrenle birlikte harika bir yemek yedik La Paz'da. 
Sezen Bs As anılarını ve oralardan bizim için getirdiği harika hediyeleri ve şarabı paylaştı bizimle. Gerçekten harikaydı. Bu tatlı sohbetin ve gurmelik neşesinin ardından da, Tangojean'e uzandık ve harika bir milonga deneyimi daha yaşadık. Müzik, ambiyans, gece yine şahaneydi. Harika danslar, harika sohbetler ve kanıma, tüm ruhuma işleyen notasal yolculuklar, tılsımlı şaraplar, olağanüstü 'connectionlar' ı da tamamladık. 
Son dansımı da müthiş bir lead yeteneğine sahip bir milonguera arkadaşım olan Ceren'le etmenin keyfine eriştim. Bu kadın gerçekten tam bir ' connection' ustası. Mutlaka dans edin, benden söylemesi..
 Çok keyif alacağınız garanti! :) 
Yine ekipte müzikten ve ortamdan çok keyif alan Özden, Yeşim  vardı . Gece boyunca tatlı sohbetlere ulaştığımız dostlarımızla süregelen dansların yanı sıra,  hep çaldığında bambaşka derinliklere ulaştığım değerli müzisyen arkadaşım Aydan ve elbette Gustavo, Özdener Abi, Selahattin yine güzel bir müzik yolculuğu yaşamamızı sağladılar. Harikaydı o anın içinde olmak yine ve daima da harika olacak biliyorum. 
"Fish doesn't think. Fish knows everything. " Arizona Dream... 
Çok severim bu sözü, mazur görün! :-)
Son olarak, hayatı  hep festival tadında yaşayalım diyorum.
Ne acısı, ne hüznü, kaosu, problemi biter yaşamın ama, sevinci, aşkı, olağanüstü ve sıcacık deneyimleri, coşkusu, mutluluğu da bitmeden daima yeniden doğar, yeserir ve ışıldar.
İşte bahsettiğim tat ve lezzet de budur!
Lezzeti daima engelsiz yasayabilmemiz ve hissedebilmemiz dileğiyle harika milongalara, danslara ve sohbetlere uzanalım dostlarım!.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder