13 Ekim 2014 Pazartesi

Haftanın milongalarında bir kızıl dolunay ve ay tutulması, iki manzara, üç stüdyo, dört lezzet, beş renk ve ses vardı...

Geçen haftanın yoğun milonga programı tüm kas, iskelet sistemimi yorgunluğa teslim ederken, ben de Pazartesi 'Armada' ve Salı 'La Cumpasita' milongalarını arkadaşlarıma teslim ettim.
Bayram haftası olduğu için de pistler kalabalık bir havada olurken  dansçılardan hemen hemen herkes milongaya katılmış, yani yok yokmuş ve iki milonga da harika bir havada, iyi Dj' lerin seçkileriyle çok çok canlı, dinamik, ritmik geçmiş ne güzel!  Soranlar varsa, valla kıskanmadım, çünkü ruhumu o iki akşam boyunca evdeki tüm koltuklarıma teslim etmiştim. Yani hiç pişman ve asla da kıskanç değilim! :-)
Çarşamba Günü kızıllaşan dolunay ve ay tutulması etkisiyle gün boyu değişik bir enerji patlaması etkisindeydim, ancak akşam saatlerinde yurtta oluşan huzursuzluklar enerjimi düşürdü ve tam milongayı ekip eve doğru yol almayı düşündüm ki, yine enteresan bir şekilde ayaklarım beni istediği şekilde 'lead' etti ve Kız Kuleli milongaya götürdü. Gecenin Dj'i  ise yeni damat Engin'di ve Miguel Calo, Nina Miranda, Di Sarli tandalarını sıralarken bir de uzun zamandır duymadığım bir nuevo, elektronik tango tandasını da ekleyince oldukça sevindim. Uzun zamandır bu ritmde dans etmemiş olmanın özlemi, adımlarımla ve partnerimle olan uyumla şekillendi.
Çok kalabalık bir kitlenin hakim olmadığı gecede, 'Social Divas' ayağının üçüncü temsilini izleme şansı da bulduk. Üç çift dansı ve müziği yaşadıkları ve hissettikleri şekliyle seyirciye yansıtarak, kişisel ifadelerini ve dans enerjilerini sundular. Performansları izlerken ilk  'Social Divas' etkinliğinde Maral'ın hoş davetiyle gelen diyaloğumuz, Hakkı'yla gerçekleştirdiğimiz dansımız ve tüm dostlarımızla, içkilerimizle paylaştığımız bu muhteşem gece de aklıma geldi. Yaşam diyorum ya hep deneyimlerden ibaret. Yaşadığın bir şeyi izleyince ve buna tanık olunca, daha farklı bir gözle değerlendiriyorsun o anı ve süreci, kesinlikle!
O kadar da iyi dans eden sosyal dansçılar var ki, hepsinin farklı farklı enerjilerini ve müziği ifade edişlerini izlemek de ayrı bir görü sağlıyor. Benim yakınen çok tanımadığım bu altı arkadaş da gerçekleştirdikleri danslarla, eminim hoş bir anıyla geceyi tamamlamıştır.
Bireysel danslarıma ve tanda akışlarıma  gelince,  ortam çok kalabalık olmadığı için bulduğum milonguerolardan  Koray'la bir kaç tanda keyifle -O da D'Arienzo fanatiği bu arada-, Cavit'le -ilk kez dans etmemize rağmen elektronik tango milongasını bile atlamadık ve kendisi break dansçısıymış; çocukken hayranıydım bu dansın; izlemeye bayılırdım-  bir Fransız milongueroyla, ismini şu an hatırlayamadığım genç bir arkadaşla, 'connection' dahisi Ceren'ciğimle -son bir buçuk parça ama az, öz, yaşamsal ve yoğun;  bir de Murat izin verse yarım parça daha dans edebilecektik ama kısmet değilmiş- keyifle sürdü. Gecenin sonunda da geleneksel 'The Marmara' taksi durağına yürüyüp, "nereye gidiyorsunuz" diyip beni delirtmeyen taksi şöförlerinden birinin arabasında evimin yolunu tuttum.
Perşembe günü Academia Del Tango stüdyosundaki "Para Bailar" milongasına katıldım ve benim için muhteşem bir geceydi diyebilirim. O kadar iyi dansçlılarla akan yoğun 'connection' ve müzik dokulu danslar, sevdiğim arkadaşlarımla sohbetler, pistte durmaksızın dans eden kaliteli dansçı kitlesi, şarabı, çayı, kahvesi hatta içli köfesi, çikolatasıyla birlikte, hepsiyle bütün olarak harika bir geceydi diyebilirim.
Dj Alper'ın seçkileriyle gelen rahat bir ronda akışı, bir çok fotoğrafçının kamera sesleri ile  çınlayan gecenin ortalarında da Gökhan ve Yağmur çiftinin üç parçalık, zarif, seçkin, uyumlu performanslarını izledik. Performansı  izlerken çok keyif aldığımı söylemeliyim. Ne mutlu ki, arkadaşlar yılmadan, yorulmadan çalışmalarını sürdürüyorlar, sürekli ilerliyorlar ve güzel dans akışları oluşturuyorlar. Her şey emekle mümkün. O yüzden bu arkadaşları tebrik ediyorum ve nice çok daha iyi performanslar diliyorum kendilerine...
Bunun yanı sıra enerjinin çok yüksek geçtiği gecede, çok iyi milonguerolarla dans etme fırsatı yakaladım. Kerem, Volkan, Samet, Hüseyin, Onur, Ralph, bir Volkan daha daha ismini hatırlayamadığım bir çok harika dostla... Dolayısıyla bol ve kaliteli dans ettiğin bir milonga "Milonguera(o) Literatürü"nde en iyi milongalar arasındadır,  Çünkü çok dans edersin ve doyma noktasına erersin. Hoş bazılarımız pek doyamasa da...:-)
Dj  Alper 'La Cumparsita'  parçasını ise 'Donato'  versiyonuyla çalarak huzurla milongada ayrılmamı sağladı.
Cuma Günü Milongahane milongasındaydım. Geleneksel Meyzen ritüeliyle süregelen üzüm ve peynir aşkı neticesiyle on bir sularında ancak milongaya katılabildim. Dj Ömer'in seçkilerini duyduğumuz  gecede, yoğun bir kalabalık olmaması dansta rahat bir akış sağladı ve hoş danslarım Bora'yla - enerji yüklü, eğlenceli ve dinamik-, Ulaş'la- Arjantin semalarında hissettim bir an kendimi, o lezzette-, Serdar Hoca'yla - tango tarihimdeki ilk hocamdır; harika bir milonga tandasında- , Ceren'ciğimle - yine en güzel müzikal hislerle- gerçekleşti . Didem'in hazırladığı taze çayları da bol bol keyifle içerek, sohbetlerimi de hafif dingin tatta tamamlayıp milongayı noktaladım
Cumartesi Günü Martı milongasına katıldım. Dj Tümer'in keyifli tandaları -Pink Martini cortinaları da ayrıca neşemi arttırdı- kaliteli, hoş ve büyük bir kalabalık, harika dostlar, Antik Boğazkere tadımlamaları, muhteşem milonguerolardan Mehmet Cemal'ciğimle enerjik, keyifli, 'connection' yüklü, bir süredir göremediğimiz ve pistlerden uzak kalan Aziz Abi'mizle muhteşem tınılarla, Hakkı'cığımla yine sıradışı, yoğun bir enerji ve 'connection'la, Erkan'la yine harika bir enerjiyle ve müzikle, Ertuğrul'la yine en güzel hislerle, ilk kez dans ettiğim Arben'le çok uyumla, keyifle, neşeyle, Erdem'ciğimle Pugliese tandasında daha da bir  koparak ve ismini sorup, duyup yine de unuttuğum bir çok süper milongueroyla ettiğimiz muhteşem danslar ve beni uçuran deneyimler geceye dangasını vurdu ve harika bir milonga deneyimini daha hafızalarıma kazıdı.
 Bu kadar yoğun enerji üretebildiğimiz milongalarda, birbirimizle buluşmak, kucaklaşmak ne büyük mutluluk. Gerçekten özel bir dünyada yaşıyoruz...Yaşadıkça da daha da olgunlaşan bir yoğunluklar, duygusal, düşünsel, hareketsel translar evrenine dalıyoruz adeta...Şansımız bunu her ya da bir çok gittiğimiz milongada yaşayabiliyor olmamız ve bunu hissedebilme  lüksümüz de bir anlamda aslında. Bizler müzikle ve bütünlükle dolu ayrı bir frekans oluşturuyoruz çünkü. Orada ne savaş, ne yıkım, ne nefret, ne yok ediş var...Aşk, bütünlük ve sonsuzluk var! Dolayısıyla aşk o an da tüm ruhumda yankılanırken milongayı tamamlayarak, gecenin karanlıklarına doğru süzüldüm...
Pazar Günü Ponte'ye biraz erken gidipi oraya has muhteşem İstanbul ambiyansını solumak istedim ve geleneksel soframı donattım. Şaraplar, peynirler, salatalar, leziz cevizli ekmekler...Lakin gecenin Dj'i Çağatay da erken gelmiş şansa ve kitabımın yerini güzel bir sohbet olayı aldı ve Ayşe Hanım'ı  ondan ilk kez erken geldiğimiz için milongaya  biz karşılamış olduk. Yeni tatilden dönen Sergülen Abla'yı da tabii...
İlerleyen saatte bu hoş lezzet ritüerline Eray, Erdem, Bilgen de dahil oldu ve Çağatay'ın harika seçkileriyle - Pepe Aguirre tandası olağanüstüydü bu arada ve Biagi'den 'Loca de Amor' parçasında da koptum-süren geceyle en güzel danslarım, Eray'la, Mehmet Cemal'le, Erdem'le, Fatih'le, Çağatay'la, yabancı bir milongueroyla 'leader' bir milongueroyla sürdü. Hepsi çok güzel bir enerjide, müzikalitede ve hoş bir havada ilerlerken farklı bir şey de hissettim en son yabancı milonguerayla ettiğimiz dansın bitiminde. O da şuydu;
"Yıllardır bir çok milongada 'lead' etme deneyimini de yaşamışımdır. Ancak bir süre önce 'lead'de kesinlikle 'close embrace' yetkinliğine ermek gerektiğine emin oldum. Bunda Ceren'le ettiğimiz ilk dansın etkisi çok büyük olmuştu. Çünkü beni ilk kez 'lead' ettiğinde, bu yakın tutuşla sağladığı 'connection' ve müzikal akışla süregelen gerçek tango enerjisi beni ciddi şaşırtmıştı. O andan sonra kimle dans ediliyorsa edilsin, tango dansı icra ediliyorsa mutlaka connection yoğunluğu olması gerektiğini düşünmüştüm. Bu Amerika'lı leader da yakın tutuşla gerçekleştirdiği 'lead' iyle  açık tutuşla dans ettiğim 'lead'lerimde aslında pek de akışa uygun lead etmediğimi kanıtladı bana. Yani iyi bir enerji için yakın tutuş aslolan ve  'lead' hem follow hem lead,'follow'  hem follow, hem lead yetisi gerektirir. .Empati için lead ve follow yetisini geliştirmek adımlarda daha iyi bir  yetkinlik kazandırıyor."
Yani şöyle bir derinen incelediğimizde sonsuz bir gelişim, öğrenim, akış ve süzülüş var tangoda ve bunu her bir milongada bambaşka renklerde deneyimlemek de mümkün olurken, gerçekten etkileyici bir yaşamsal kazanım da oluyor benim kanalımda.  Bu yüzden sevdiğim milongaları kaçırmadan gitmeye çalışıyorum. Çünkü o pistler hepimizin birbirimizle buluştuğumuz, tutkularımızı, içimizdeki aşkı ve enerjilerimizi yansıttığımız yegane büyülü alanlar. İnsan kendi içinde de tüm duygular dünyasında yolculuk edince, gerçekten dönüşüyor ve büyüyor ona inanıyorum. Yaş almaksa, sadece bir teferruat...
Dolayısıyla bir güzel ve dans dolu bir haftayı daha böyle tamamlamış oldum dostlarım.
Hepimize yeni gelişimlerle, güzel öğrenimlerle, harika kazanımlarla, kaliteli ambiyanslarla ve muhteşem dostlarla, milongalarla dopdolu bir hafta dilerim. Tüm kalp ritmlerimizin ve beyinsel frekanslarımızın rastlaştığı milongalarda buluşalım olmaz mı...
Hepinizi sevgiyle selamlıyorum...

1 yorum:

  1. Tangoyu;
    Sevmek,
    İstemek,
    Özveride bulunmak,
    Sahiplenmek…….Blog yazıların için ayrı ayrı teşekkür ederim…
    Yalnız,
    Bu güne kadarki yazılarınızda Tango severler için değişik mekanlar,ambianslar,duayenlerdansçılar,dj’ler,müzikalite eserler,tınılar ve mekanlara göre giyim ve mekanlara göre karakteristik Tango dans sever bireyler…..Hepsi güzel..
    Fakat,
    Anadolu’nun değişik illerinde gelecek bir Tango sever için,daha önceki blog yazılarınızdan takip ettiğim kadarıyla mekanlarla ilgili bilgi sahibi bulunmuş bulunuyorum..Lakin ulaşım ve bütçe açısından da tarafınızdan yazılan blog yazılarınızda değinmenizde fayda görüyorum..
    Şöyleki,
    Değişik meslek ve gelir sahibi gruplarından olan Tango severler,bütçelerine göre hangi mekanları tercih etmeliler..Bütçesi yeterli olmayan tango severler milongalardan ne kadar faydalanabilirler..!
    Milongalara giriş,alkollü ve alkolsüz içecekler,aparatifler vs.bunun yanında gece geç saatlerdeki ulaşım imkanları vs.ilgili bundan sonraki blog yazılarınızda yer verirseniz çok daha memnun edici olacaktır.
    Bu vesile ile,mekanları ziyaret ederek zamansal özverinizden dolayı teşekkür eder,bundan sonraki blog yazılarınızı merakla okuyacağımı ifade etmek istiyorum.
    Sayg.
    Halit ipek

    YanıtlaSil