1 Temmuz 2018 Pazar


Yaşamlarımızda coşkuyu, hazzı, merakı, mutluluğu, heyecanı, aşkı, sevgiyi sağlayan yegane şey, içimizdeki iç çocuğumuzun özgürce hareket etmesi, yaratabilmesi, yüreğiyle konuşabilmesi, şarkı söyleyebilmesidir.  Onun neşeyle havalara sıçraması, sevinçle uyanması, tertemiz havayı sağlıkla içine çekmesi, çeşit çeşit oyunlar üretmesi, keyifle oynaması, yepyeni şeyleri keşfetmesi ve nice yeni şeyler öğrenmesi yaşamlarımıza anlam, renk ve mutluluk katar.

Yaşamının herhangi bir döneminde tangoyla tanışmış ya da tango hayatının bir parçası haline gelmiş  bir kişide, tangonun duygusal, düşünsel ve bedensel yönde etkileri sonucu iç çocuğunun daha da göze çarpan enerjisini gözlemleyebiliyorsunuz aslında.  Zaman zaman neşeli, bazen sıkılgan, sıkça aşık,  hep meraklı, genelde keşifçi, arada şımarık ya da somurtgan, bazen ciddi gıcık kapan, arada asabiyet kraliçesi/kralı olan, havasındayken dünyaları yaratma ve yaratmama ifadeleri arasında gezinen, çeşit çeşit milongaların geniş, dar, sıkışık  ve ferah rondalarında süzülen, enerjinin, müziğin, dansın büyüsüyle sıkça uçan, arada bir de çakılan, hüzünlü, sevinçli, tatlı ve sinirli hallere bürünebilen bir yapı fark edebiliyorsunuz!

Tango insanın içinde çocuksu ve olgun tüm duyguları açığa çıkaran bir dünya, arena aslında. Hissettiğiniz oranda da sınırsızlaşan bir derinlikle ve sonsuz ritmler sunan bir okyanusla karşılaşabiliyorsunuz. Hislerden, ruhtan uzaklaştığınızda ise mekanik bir yapıya, iletişimden, uyumdan, birbirinden ve duygularından kopuk, yapay hallere geçiş yapıyorsunuz...

Tangoyu ne kadar hissederek dans ederseniz, o kadar yoğun uçuşlar yaşar, notaların, ritmlerin içinde bambaşka semalara dalarsınız ve içinizde yükselen çeşit çeşit renklere ve anlamlı keşiflere ulaşırsınız. Bu sebeple tangoyu çok seven ya da tangoya aşık olmuş bir sosyal dansçı böylesine büyük bir hazdan asla vazgeçemez. Hatta onun müptelası oluverir!
O yoğun hissin coşkusu o kadar yüksektir ki, tangoyu tüm ritmleriyle iliklerinize kadar yaşarsınız ve sonsuzlukların bulutlarına doğru mütemadiyen uçar da uçarsınız...

Evet aylar geçmişti benim dünyamda güzel bir milongaya katılmayalı ve içimden hadi tango yapayım artık diye iç geçirmeyişim. Bazen hayatlarımızda bir çok şey peşpeşe ve bir anda değişir ya, o zaman yaşama bakış açınız da deneyimlerinizle birlikte çok çok değişebilir. Bambaşka realitelerde dolanır, farklı deneyimler yaşar ve daha önce yaşadığınız nice enerjiyi, hissi bir an bile özlemeyebilirsiniz. Ta ki içinizde bir yerlerde o eski kıpırtılar birden bire, birer birer volkan misali çılgınca çağlayana, parlayana ve fışkırana kadar.... Tango bir anlamda böylesine bir etkiyi, eneriyi sunabilen de bir dünya. Müziğinin ve oluşturduğu duyguların ritmleri size ne çok şey yaşatır  düşününce...❤

Tango zaman zaman hayatınızın neredeyse merkezini ya da oralara ulaşan alanlarını kendisi için uygun görür, zaman zaman da farklı düşünsel, yaşamsal anlardaysanız, aklınızın en uzak noktasına bile bir süre ulaşmayabilir. Enerjisi sizden bir anda çıkabilir, dilediğinde bir anda ruhunuza tekrar dokunabilir ve başka başka deneyimlere açılmanızı sağlayabilir!

Benim içimde de bu dört aylık süreç, hayatıma dair yeni bakış açılarımla, değişimlerimle ve doğayla yoğun olarak geçti. Bu hafta Perşembe'ye kadar da tangoya dair hiçbir özlem duymuyordum. Ben de nasıl olup da hiç özlemediğime şaşırmışımdır aslında. Ancak deniz ve doğa olunca konu,  insana tüm zenginlikleri, enerjiyi, sevgiyi, bütünlüğü ve farklı boyutları sunan  başka bir dünya tanımıyorum aslında. Tangoda da yıllarca tüm pistlere beni yönlendiren en öz ihtiyacın sarılmak ve müzikle, uyumla birlikte hareket etmek olduğunu düşününce bu birlik, bütünlük ve aynı zamanda kendi özünle buluşma yolculuğunda doğanın da en yüksek düzeyde etkisini gerçekten bulmuş, hissetmiş ve yaşamış oldum. Hatta ruhuma en iyi gelen şeyin, doğa olduğunu keşfetmem de gerçekten önemli bir öğrenim oldu diyebilirim bu süreçte. Elbette tango da bana ait bambaşka renklerin de bir dışavurumu niteliğinde. O yüzden hayatımda hiç yokmuş gibi olduğu anlarda bile birden bire ortaya çıkabiliyor ve bütünümde o ifade bulan nice renklerin birbiriyle buluşması gibi de ruhumu bir özgürlüğe, farklı bir frekansa ulaştırıyor!

 İşte tüm bunların etkisiyle birlikte Perşembe günü ne olduysa içimde bir şeyler oldu ve  tango enerjisi ruhumda en maksimum seviyesine ulaştı. Dolayısıyla kendimi Point milongasının ferah, konforlu, hoş enerjisinde buluverdim. Benim için bu güne özel vazgeçilmez bir milonga orası. Yıllardır sürmesi de harika tüm İstanbul'lular, yabancı dansçılar için. Armada gibi Point de en eski milongalardan ikisi şehrimizde, ülkemizde. Elbette benzer günlerde yepyeni milongaların olması da fikrimce çok güzel, bambaşka solukları ve tango stillerini, yaşayışlarını, deneyimlerini beraberinde getiriyor. Tango hayatım boyunca eski, yeni, başka, sıradışı gidebildiğim, enerjimin, zamanımın yettiği tüm milongalara koşarak gitmiş ve doyasıya dans etmişimdir!

Point Otel'in terasına çıktığınızda hoş bir esintiyle de karşılaşabiliyorsunuz ve o gece hoş bir dolunay manzarası da vardı ancak gece boyunca o kadar keyifli danslar ettim ki, terasa sadece bir kez çıkabildim ve kısacık bakabildim ayın şehrimize doğru izdüşümlerine ve yüreklerimize serpilen ışıltılarına...Yine de dansla birleşince bu enerji, çok güzeldi. Müzik ise benim için harikaydı. Dj  Serçin içimde Point'i, Point yapan pek çok hoş tandalarıyla, sevdiğim dansçılarla ve bir iki yabancı dansçıyla coşkuyla, aşkla dans etmemi sağladı sağolsun  Hatta danslarımda öyle büyük bir hazza ulaştım ki,  gerçekten içimden "İşte bu" dedim sadece bu duyguya ulaşmak için bile bazen tangoyu çok çok özlemek ne güzel! Hatta özlediğinizi bile o ana kadar bilmeden, günlerinizi gayet akışında geçirirken tam o an,  en yoğun özlem hissiyle muhteşem danslar edebilmek büyülü işte!
Tabii mutluluktan uçan bir milonguera yapımla yine tüm İstanbul milongalarına ve bunlarda emeği geçen herkese teşekkürlerimi paylaşmadan edemedim. Çiçekleri, kuşları, böcekleri sevelim misali. Bende de bir ritüeldir bu; bilen çok iyi bilir! ;)
Bu mutluluğu bana onlar sağlamışlardı çünkü ve elbette bir de içimdeki ruhla, müzikle, uyumla dans  etme coşkusuyla mutlu olmayı seçebilmiştim. Neticede her şey  bir seçimden ibaret değil mi...:)

Ertesi gün, yine çok yoğun dans virüsü tüm ruhumu ve bedenimi sarmıştı. Harika bir dostumla çok güzel sohbetlere uzanıp, üzüm aromalarında gezindikten sonra Milongahane semalarına doğru yola çıktık. Az gittik, uz gittik, trafiği , şehrin kalabalığını geçip, tango müziğiyle dolu geniş bir dünyaya adım atabildik. Dolayısıyla Cuma gecesi de benim için yine enfes bir geceydi. Müzik güzeldi, ortam çok hoş bir enerjideydi, dansçılar güzeldi, insanlar mutluydu, coşkuluydu, dostaneydi ve huzurluydu. Elbette yine harika danslar ettim -ortamın sinerjisi daima önemlidir, hatta çok çok önemlidir - , eski dostlarımla buluştum ve "Wish you were here" cortinasından Pugliese'ye geçişte en yüksek uçuşu yakaladım. Dj Ogün'e en çok bu cortina ve güzel tandaları için ayrıca teşekkür ederim. Milongalara aylarca pek gidemediğim için kendisini ilk kez bugün dinleme şansı elde etmiştim zira.

Cumartesi Günü Contra milongasında iyice kurtları zemine monte ederim diye düşünüyordum ancak bedenim ve ruhum sakin bir gün geçirmemi tercih etti ve ben de onları ilgiyle dinledim, arzu ettikleri şeyleri onlara sundum. Herkes mutlu oldu ve ışıltılı bir güne ve dingin, harika bir geceye kavuştum!

İşte tangonun yaşamlarımıza kattığı nice güzel renklerle, bambaşka duygularla an be an çok büyülü deneyimler yaşarken, bir kez daha böyle bir dünyayla tanıştığım için kendimi şanslı hissettim. Düşünsenize, elinizde sadece bir çift tango pabucuyla dünyanın bambaşka bir köşesinde ya da  herhangi bir yerinde dilediğiniz bir milongaya rahatça dahil olabilir ve konforla, özgürce, uçarak dans edebilirsiniz. Bu müthiş bir zenginlik aslında. O yüzden tango öğrenmek isteyip erteleyen varsa şayet, vakit kaybetmeden ilk adımı atsın ve tangoya başlasın. Sonrasında bambaşka bir kapı ve dünya onlar için aralanacak ve o içsel aşk diledikleri oranda hayatlarına dahil olup,  ömürleri boyunca içlerinde yeşerebilecek!
Tango öğrenin ve o öğrenim cepte bir yerlerde dursun, dilediğinizde size enfes dünyalar, boyutlar, ışıltılar ve renkler açsın!

Haftanın yoğunluğu da  benim için böyleydi dostlarım. Doğanın kucağından, tangonun renkli pistlerine doğru geçiş yaptığınızda, iki dünyanın da bambaşka izlerini içinizde derinikleriyle hissediyor ve duygularınızın tadını çıkarıyorsunuz. Ne doğadan kopuk olalım, ne konuştuğumuz ve dans ettiğimiz dillerden kendimizi mahrum bırakalım. Hepsi bizi biz yapan anahtarları içeriyor!

En güzel hislerde, büyülü ortamlarda, dans aşkının doruk noktalarında, doğanın şevkatli, sevgi dolu dokunuşlarında buluşalım ve birbirimize doyasıya sarılalım dostlarım!
Sevgiyle, ışıkla, aşkla kalınız...:)

2 yorum:

  1. Ebrucuğum söze gerek yok. Artık sen kitap yazmalısın. Muhteşem duygular.. Aşkı ,tango aşkı . daha güzel ifade edilemezdi.Evet bunları kitaplaştırmalısın ki....... camiamız elitleşsin Duyanlar aramıza gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Oya'cığım eksik olma, çok mutlu ettin beni. Kitap da olacaktır, hayatta her şey adım adım gelşir. Aceleye, kuru kavga gürültüye gerek olmadan, ruha zaman vere vere en hoş ifadeler çıksın amacındayım. İçten sevgilerimle..:-)

      Sil