24 Ağustos 2015 Pazartesi

"Cafe de los Maestros"u izliyordum ve daha yirmi yaşın başında ya da belki de bir önceki yılında üniversite hazırlık sınıfındayken gördüğüm, katıldığım, tanıştığım tango kurslarını hatırladım. İlkine çok çekinerek gitmiş olsam bile sonra yılmadan hepsine devam edip, partnerimi önce çekiştirerek götürdüğüm ve sonrasında onun da delicesine tutkuya kapılarak katıldığımız derslerle, workshoplarla, milongalarla, pratiklerle, ikili çalışmalarımızla birlikte o tangonun içinde bulunmaya başladığımız tüm anlarda anladım ki, yoğun bir transın etkisine girmişiz. Elbette bu büyülendiğimiz ve adeta bizi hipnotize eden dünyayı hayatımın, kalbimin, ruhumun merkezine alacağımı ve tangoyla tanışmış olmanın, bu dünyayı bir çok rengiyle, sonsuz ritmik deneyimiyle keşfetmenin hayatımı bu denli etkileyeceğini ve o geçen yıllardan sonra da hayatımın her anında, içimde maksimum tutkuya ve aşka sahip olan sınırsız bir yolculuk olacağını bilemezdim. Bazı deneyimler, içsel, ruhsal, duygusal keşifler bu hayattaki en büyük ve önemli izlerimiz haline gelebiliyor. Yani şu an hala, eşsiz tango melodilerini ve tüm olağanüstü tango müziği bestecilerini izlerken hissettiğim şey, o bulunduğumuz, akıştığımız rondalarda, milongalarda mekanların zeminlerine bastığımız her adımla, hissettiğimiz, duyduğumuz her topuk çıtırtısıyla, bütün partnerlerimizle akan sınırsız yolculuklar, hissel yoğunluklar, bütünlük dolu enerjiler, sayısız duygusal ifadelerimiz ve belki de bizi yaşatan kalp ritmimizle ve şah damarımızdaki coşkuyla birlikte hepimizi daha derin zenginliklerle daha da biz kılması ve her yeni bir yılın yaşanmasıyla da, tangoyu yaşamımızın içinde o zaman kadar bilmediğimiz yanlarımızı da ekleyerek bambaşka boyutlarıyla tekrar tekrar ama farklı, bambaşka ruhsal kıpırtılar ve tınılar içinde yaşattığını fark ediyorum. Şu o kadar belirgin ki;
Tango aslında bizi tüm renklerimizle biz yapmış, yapıyor belki de ve hala, adeta bir hamurmuşcasına bambaşka hallerimize doğru yoğuruyor.

 Anlıyorum ki, bazılarımız bu dünyaya aslında hayatını ya da hayatının çok çok önemli bir kısmını vermiş. Çünkü daha başlangıcından itibaren, diğer yılların  gelişiyle birlikte bir çok yılı geride bırakmış olsak da, tangoya o ilk başladığımız anlardakine benzer, hatta aynı aşkla ve tutkuyla hayatımızın çok büyük enerjisini, değerini, önem derecesini, tüm gecelerimizi, gündüzlerimizi ve bütün transal soluklarımızı vermişiz. Bu her an daha da olgunlaşan adımsal ve ifadesel izlerimizle yeniden oluşmuşuz, büyümüşüz, yükselmişiz ve bizi sonsuzlukla buluşturan tango müziğinin kalbinde yeniden, tekrar tekrar doğmuşuz. Yaşadığımız sayısız uçuş, trans, aşk da işte hep bundanmış. Hal böyleyken geçtiğimiz iki, üç haftalık süreçte pek milongaya gidememiş olmanın etkisiyle, ciddi bir tango özlemi vardı içimde. Sadece 9 Ağustos'ta Ponte'nin güzel atmosferinde, hoş insanlarıyla birlikte Dj' lik mutluluğumuzu  Hakkı'yla  "Dos Ufos" olarak yakaladığımız muhteşem, enerji, sevgi dolu gece dışında, hiçbir milongaya katılamamıştım. O gece o kadar yüksek bir enerjiydeydi ki yine, bu müziği aynı derecede seven iki ve çok sayıda insan olarak biz tango tutkunlarının bu coşkuyu paylaşma ve yaşama tutkusunun etkisi ve bununla gelen güçlü bir motivasyon ve enerjiydi kuşkusuz. O gece bizimle olan çok güzel dostlarımızla, etkileyici anlara, derin hislere kavuştuk. Bizim için muhteşem enerjilerle dolu geçen müzik, milonga deneyiminin mutluluğuyla bir hafta tangosuz kalabilmem için doping biriktirmiş olduğumu varsaymıştım, ama yine de tangoyu çok fazla özledim ve bu sabretme kısmında pek başarılı olamadım. Dolayısıyla artık duvarlara tırmanma aşamasına gelmiş bir özlem içine kapılmış haldeyken, geçtiğimiz hafta boyunca birbirinden güzel dört milongaya kavuşmuş oldum. İlki Çarşamba Günü, Larespark Otel'deki Portofino milongasıydı. Gecenin Dj'i Göktuğ Cengiz'in çok çok beğendiğim dinamik, enerji yüklü tandalarıyla gece boyunca çok yoğun ve "connection" bazlı danslara uzandım, Duygu'yla harika sohbetler ettim; birlikte şaraba eşlik eden peynir tabağımızdaki tüm leziz peynirleri çatalladık, aromatik üzümlere kapıldık. Sonra enerji yüklü danslara kapıldık. İlk dansım bu kez ilk kez dans ettiğim Erman'la, connection ve müzik yoğunluğuyla başkadı. Erdal ve Nora'ya da tebrikler, bu denli iyi enerji veren öğrenciler yetiştirdikleri için., SonrasındaTolga'yla yine yüksek enerjiyle devam ederek, Duygu'yla çok esprili  bir halle ve şahane iki milonga tandasında uçarak, eğlenerek, Bülent'le uzun bir aradan sonra keyifle ve ardından  bir çok dostla daha  bol transla ve keyifle sonlandı.
Perşembe Günü, Point Otel milongasına gittim. Öncesinde sohbetiyle daima devrim  yaşamış hissine kapıldığım Müge'ciğimle muhteşem bir Zencefil sefasına uzandık. Yine kafadan uçtuk; yaşama dair çok güzelliklere kapıldık; bol kopuştuk. Ardından Point' e geçerek Dj Ramo Go Go'nun hoş tandaları eşliğinde pek leziz danslara uzandık. Bol üzümün etkisiyle kapıldığım eneryiyle birlikte tüm harika dansçılarla ettiğim dansların yanı sıra, Ertuğrul'la da çok yüksek enerjiyle salındığımız salsamızda da deli keyif aldığımı söylemeliyim. Bazı dönüşlere hiçbir mantıksal engele kapılmadan eşlik edebilmeniz için bazen sol beyni zayıflatmanız da eğlenceyi arttırıyor. Elbette üzüm, arpa veya anason etkisi faydalı olabilir... :-)
Gece boyunca çok iyi dansçılarla akan harika danslara açıldığım ve hepsi  de muhteşem tatlarda olduğu için tatminle geceyi noktaladım.
Cuma Günü, İstanbul Tango ekibinin ilk kez organize ettikleri Innpera Otel milongasına gittim. Milonga öncesinde bu kez çılgın sohbetimizle ve gülüşmelerimizle ritmik coşkulara, coşku katan Özlem'ciğimle sıradışı bir keyif ve tat yolculuğunda buluştuk. Yine Zenco'da. Sonra da milongaya geçerek, güzel bir masaya yerleşerek, aynı masada oturduğumuz tüm güzel insanlarla, Fatih'le, Betigül'le Cem'le, Özlem'le, Müge'yle, Bilgen'le çok çok eğlenceli sohbetlere, komik üzüm yarışmalarına ve bolca  kahkahalara kapıldık.
Gecenin Dj'i Halil Ertekin'in hoş tandalarıyla tüm danssal translara başlarken, ilk kez dinlediğim TangEsta orkestrasının canlı performansıyla da, enstrümanlardan çıkan canlı ritmleri danslarımızla yaşamanın keyfini çıkardım. Çok iyi dansçıların ve her okuldan dansçı profilinin katıldığı bu milongayı çok çok sevdiğimi belirtmeliyim. Gerçekten de Cuma alternatifleri içinde bir tane daha çok iyi bir milongaya kavuştuğumuzu düşünüyorum. Hem teras havası, hem püfür pürfür ortam, hem  geniş pist, çok şıkırdım olmayan tam haftasonuna yakışır nitelikte, genç ruhu yansıtan bir mekansal tat, şarapları da Angora olmayan - hep çatıyorum Angora'ya bilen bilir - ,  hem de güleryüzlü çalışanlarıyla konforlu bir hizmet sunan, merkezi lokasyonda, Taksim'de, tatlı, sıcak, enerjik ve ritm yüklü bir milonga. Gece boyunca orada bulunmaktan, esprili diyaloglarımızla güzel eğlencelere açılmaktan, bolca,nonstop dans etmekten, tüm harika dostlarımla bu hoş anları paylaşmaktan çok çok keyif aldım. Organizatör, eğitmen, dansçı kimlikleriyle tanıdığımız tango tutkusuna sahip arkadaşları farklı alternatifleri bizlerle buluşturmalarından ve bu farklı, güzel yerleri, mekanları bulma azimlerinden ötürü tekrar tebrik ediyorum. Eğer bu milongayı düzenli yaparlarsa bazı ve hatta bir çok zamanlarında kesinlikle buraya gelecek ve tüm dans yolculuklarına doyasıya kapılacağım. Elbette diğer tüm güzel Cuma milongalarını da atlamam olanaksız. İyi dansçılarla buluşmak ve harika danslara açılmak için her yer bizimdir sloganıyla ilerledim ve ilerlerim hayat boyu.  Farklı  alternatifler güzel renkleri daha da canlandırır ve kaliteyi de  daima maksimuma taşır!
Benim için muhteşem geçen bu güzel geceyi, milonga bitimiyle de sonlandırmadık. Oradan çıktık ve Taksim sokaklarında açık bir dans mekanı, bar aradık ve bulduk da. O açık bulduğumuz barda ise tekilaları, biraları salladık, hip hop dans ettik ve hatta sonuna geldiğimizde  karaoke bile yaptık. Hepsi çok çılgındı, eğlenceliydi ve sabah 6 sularında geceyi tamamlamaya uğraşarak, güneşin henüz doğma aşamasındaki ışıltısıyla buluştuk. Bu ful enerji yüklü günle birlikte, şu ana kadar hayatıma girmiş olan insanlardan beni bu kadar iyi etkileyen, muhteşem enerjilere ve içtenliğe sahip insanlarla bir yaşam süresince tanışmış olduğum için de kendimi çok çok şanslı hissettim!
Cumartesi Günü çok yorgundum. Akşam saatlerinde ise biraz canlandım ve Noa'nın cazibesine kapılıp, Galata semalarıyla buluştum. Dj Utku Kuley'in duygu yoğunluklu tandalarıyla gece boyunca çok hoş dansçılarla harika mutluluklara ulaştım. Onur'la enerjiyle, mutlulukla. Ahmet'le huzurla, tatla, Samet'le keyifle, lezzetle, ilk ya da ikinci kez dans ettiğim Selçuk'la yoğun bir süzülüşle, Burak'la espriyle, neşeyle, Cahit'le yoğun tango deneyimlerine süzülerek,Utku'yla yine tüm coşkusuyla, derinliğiyle,  yabancı bir milongueroyla güzel bir tandaya kapılışla, Kenan'la F. Salamanca tandasının hakkını vere vere ve tüm güzel dostlarla  harika uçuşlarla dolu danslar ettim. Ne mutlu bizlere!
Aşırı kalabalık olmayan, tam dans etmeye çok elverişli bir dansçı kitlesiyle dolu olan geceyi de bu tatla ve tatminle noktalamış oldum.
Pazar Günü dinlenme mooduna kapılıp, müzik dolu saatlerin ardından güzel bir boğaz sefası yaptım ve bol bol Dvd seçkilerimle yolculuk haline büründükten sonra da, son olarak da  "Anna Karenina" hikayesiyle haftayı aşk ve yaşam yoğunluklu hislerle bitirdim.
Yine dans, tutku, coşku dolu bir hafta daha paylaşmış olduk dostlarım.
Yeni haftamızda hepimize, öncelikle huzur dolu günler, tüm yurdumuzda ve dünyada barış, saygı, sevgi, mutluluk, coşku, verimli işler,  harika kazançlar, güzel  projeler, eğlenceli aksiyonlar ve bol danssal yolculuklar diliyorum. Keyfimiz tüm yaşadığımız tatsal renklerle daha da artsın, enerjimiz daima en yükseklere doğru ilerlesin. Hepinizi sevgiyle, saygıyla, mutlulukla selamlıyorum!***

9 yorum:

  1. Ebrucum harika bir yazı tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih'ciğim çok teşekkür ederim. Eksik olma! ***

      Sil
  2. Harika bir yazı ebrucum yazılarını okudukça tangoya olan tutkum hep yükseliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Bahtiyar, eksik olma ve daima dansla kal!♡☆♡

      Sil
  3. Ellerine sağlık, "connection" 'ın bol olsun. Tango'yu dile getirmen, yaşıyormuşcasına anlatman, bizlerle paylaşman. Çok keyifli yazılar yazıyorsun. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Sağol Erdem'ciğim eksik olma, nice tandalarımıza olsun. En güzel danslar ve connection'ın tüm büyüsü hepimizle birlikte can bulsun! :-)

      Sil
  4. Bir an için bütün bir haftayı seninle ve dansla geçirmiş gibi hissettim,dansederken de akıyorsun yazarken de...Çok güzel bir yazı...

    YanıtlaSil
  5. Yazıyı okuyunca bütün bu haftayı seninle ve dansederek geçirdiğimi hissettim.Yazın da dansın gibi akıcı, çok güzel...

    YanıtlaSil