20 Mayıs 2015 Çarşamba

Değerli bir tango dostumuzu daha kaybettik geçtiğimiz hafta. Bir kaç gün öncesine kadar aynı pistlerde ve rondalarda tangonun içinde sonsuzluğa ulaştığımız anlardan, bir sonraki anda Zafer Mucur dostumuzun vefat haberini aldık. Kuşkusuz bu acı haber tüm sevenlerini, dostlarını ve arkadaşlarını derinden sarstı ve şok etti. Zafer Abi'yle ilk dansımız daha dün gibi aklımdadır. Armada'da "lead" ettiğimi gözlemlemiş ve beni dansa davet etmişti yıllar önce. Yaptığı bir kaç hoş espriyle de beni içten gülümsetmişti. O gün bugündür karşılaştığımız milongaların çoğunda dans etmişliğimiz vardı. Pugliese tandalarını çok sevdiğimi bildiğinden, dans etmediğimi görürse, beni mutlaka dansa davet ederdi. Benim gözümde tam, has bir milongueroydu Zafer Abi. Dansın adabını, nezaketini, ifade biçimini, iletişimini çok iyi bilen dostlarımızdandı. Şu an aramızdan ayrılsa da, bir gün hepimiz, o muamma ışık yolunda kendisiyle buluşacağız onu biliyorum.
 Hayat hepimiz için doğum ve ölüm arasında geçen bir süre. En azından bu dünya üzerinde... Çoğumuz da o zaman dilimine çok sayıda mutluluğu, coşkuyu, hüznü ve hayata dair çok şeyi sığdırıyoruz. Tangoda tanıştığım yüzlerce dostumla danslarımızda, diyaloglarımızda ve lezzet dolu sofralardaki eşsiz sohbetlerimizde en güzel uçuş anlarımızı yaşamanın ve paylaşmanın mutluluğunu hissediyorum her zaman. Bundan büyük mutluluk az yerde var diye düşünüyorum. Bu derinlikli ve mutluluk dolu hislerle tangonun merkezinde yeniden soluk buluyoruz ve yeşeriyoruz. Sevdiğimiz tandalarda, birbirimizle danslarımız da o anları ölümsüz kılıyor. Fresedo tandaları da Zafer Abi'yle ölümsüzleşti hafta boyunca. Çünkü onu seven tüm dostları sevdiği tandaları çaldı ve diğer tüm dans dostları olarak hepimiz, bu güzel tandalarda onun için dans ettik; kendi stilimizle uğurladık dostumuzu, kendisine" hoşçakal" dedik.  Ailesine ve tüm sevenlerine sabırlar dilemek istiyorum. Acılar, sevdiğimiz insanları kaybetmemiz bu dünya üzerinde hepimizi çok üzüyor ama çok da olgunlaştırıyor. Sevgi yoğun yaşandığında ve hissedildiğinde, bir kayıp anında üzülmemek olanaksız. Çünkü hepimizin bu dünya üzerinde limitli bir yaşam periyodu var ve bir gün hepimiz birilerine ya da birbirimize sonsuza dek "hoşçakal" diyeceğiz. Bu nedenle yaşadığımız, paylaştığımız anların çok değerli ve tek, eşsiz olduğuna inanıyorum. O sihirli anların içinde paylaştığımız her şey,  hepimizle birlikte sonsuz bir sinerji içinde yankılanıyor.  Bu gerçekten çok özel ve manalı bir yolculuk. Bir an sonrasında ise ne olacağımız meçhul. O yüzden anı, anda yaşamalı ve sonsuzluğu bir ömür boyu  o eşsiz anların içinde deneyimlemeli. Buluştuğumuz, gerçek manadaki "connection"larda varolduğumuz her anda sonsuzuz dostlarım. İşte bu hafta da her gün yeniden ve daha yoğun bir şekilde aşık olduğum tango korlarında milonga serüvenlerimden bir yenisi  Çarşamba Portofino'yla başladı. Masamızda değerli dostlarım Melek, Aziz Abi ve Fatih ile espri dolu sohbetlerimizin enerjisi ve ışıltısı altında, Dj Gökhan'ın hoş tandalarıyla bir çok değerli dostumla harika danslar ettim. Fatih'le milongalarda uçarak , Ata Mert ile  ilk kez ve keyifle , Aziz Abi'yle  vals tandalarının hakkını vere vere , Metin'le coşkuyla, keyifle, Erdal'la  tüm müzikal  ve connectionsal derinlikle  ve şu an hafızamdan çıkmış olsa da danslarımızın tüm enerjisi içimde olan dansçı dostlarla mutlulukla en güzel rakslara uzandım; roze şaraplarla ve esprili sohbetlerle yaşamın aromasal derinliklerini yeniden deneyimledim.
Perşembe Günü önce Aylin ve İrina ile harika bir yemek ve İspanyol şarabı eşliğinde yaşama dair bambaşka sohbetlere uzandık. Ardından Para Bailar milongasına geçip, Dj Fatih'in hoş tandalarıyla oradaki tüm güzel dostlarımla dans ettim.
 Hoş bir kalabalıkla dolu gecede Utku'yla connection,uyum ve müzik yoğunluklu dansımızın yanı sıra, Hüseyin'le konforla, huzurla akan tandasal yolculuğumuz, Mehmet'le enerji dolu salınımlarımız, Berk'le müzik ve uyum dolu keyifli adımlarımız, Ceren'le his yoğunluklu, müzikal akışlardaki derinlikle, connectionsal uyumla dolu büyülü akışımız,  Metin'le müzikal, ritmsel  salınımlarla, genç ve ilk kez dans ettiğim yeni dostlarımız ile yine muhteşem dans serüvenlerimiz tüm naifliğiyle geceye dangasını vurdu.
Gecenin ortalarında Recep ile Natasha çiftinin hoş, keyifli ve enerji yüklü danslarını ilgiyle izledim. Diğer tüm çalışmalarında ve performanslarında başarılar dilerim bu yeni çiftimize...
Geceyi keyif doruklarda tamamlayıp, tango tutkusunun pırıl pırıl yansımalarını, yine en derin içsel semalarıma bıraktım.
Cuma Günü Tangolic milongasına geçtim. Hoş, kaliteli dansçılarla dolu olan gecede Dj Sabri'nin keyifli tandalarıyla sayısız güzel dans deneyimlerine uzandım. Samet'le keyifle, neşeyle, Bülent'le milonga tandasında coşkuyla, hareketle, Recep'le - ilk kez - müzik, huzur, uyum dolu, Berk'le coşkuyla, neşeyle, renkle, Eren 'le - ilk kez- mutlulukla, lezzetle, Şafak'la - yine ilk kez - uyumla, konforla, lezzetle, Serdar'la - ilk kez - enerji dolu ve son tanda olduğundan Hugo Diaz'ın La Cumparsita'sında kendi adıma çok coşkuyla ve uçuşarak dans ettim. Geceyi de bu tatta ve dans dolu bir mutlulukla tamamladım.
Cumartesi Günü Noa milongasındaydım. Galata'yı çok sevdiğimden önce Ankara'dan ziyarete gelen dostumuz Serhat'la, Sensus'ta harika bir roze şarabı eşliğinde, pek leziz bir peynir ritüeline uzandık ve oradaki piyanistin harika ezgileri eşliğinde, yaşama dair ambiyanslı sohbetimizle milonga için yakıt temin ettik. Sonrasında milongaya geçerek Dj' liğini ilk kez dinlediğim ve yine Ankara'dan gelmiş olan Osman arkadaşımızın enerji dolu, dinamik tandalarıyla karşılaştım.  Kaliteli dansçılarla dolu atmosferde Serhat'la keyifle, müzikle, konforla, Fatih'le neşeyle, eğlenceyle, Rus bir milongueroyla müzikal renklilikle ve akışsal uyumla, Berk'le tatla, lezzetle, uyumla, Samet'le konforla, ritmle ve bir kaç dostla daha lezzetle en keyifli danslara uzandım.
Gece 12:30 sularında elektrik kesintisi - tüm İstanbul kedileri trafocu oldu artık memlekette  ;-) - meydana gelince milongayı erken sonlandırarak ertesi günkü milongaya gitme arzumu ve hevesimi de içimde yükselttim.
Pazar Günü Ponte milongasında yerimi aldım. Sergülen'ciğimle harika bir peynir, şarap ritüeline uzanırken, sonrasında bize katılan Ahmet'le,  Evren'le, Serhat'la ve değerli dostumuz Ayşe'ciğimizle hoş sohbetlere uzandık. Dj koltuğunda Ceren'ciğimiz yine lezzet yüklü, duygu yoğunluklu tandalarını kendi hoş stilindeki ifadesiyle sıralarken, orada yaşadığım nice uçuş, kopuş dolu, trans yüklü dans deneyimlerime yenilerini ekledim. Ahmet'le dans açılışımızı güzel rakslarla başlatıp,  ardından Mehmet Cemal'le tandalarca mutlulukla,  dinamik hislerle, Serhat'la huzurla, mutlulukla, Aydın'la konforla, uyumla, Ertuğrul'la milongalarda uçarak ve salsada ise tüm enerjimi bu evren içine, pistin tüm zeminine dökerek, maksimum mutlulukla ve enerjiyle, Ferhat'la Color Tango tandasında keyifle, müzikle, bir kaç dostla da en güzel hislerle ve Ceren'le son tandada  müzik, connection ve duygu yoğunluklu dansımızla geceyi tamamladım.
 Tüm güzel danslarımızın yanı sıra, Ponte'ye has eşsiz manzaranın ferahlığında ruhsal rahatlamayla gelen mutluluk dolu anlarımızın ve sohbetlerimizin tüm ışıltısı içimizde  geceyi ve haftayı yine tango aşkı en maksimumlarda tamamlamanın keyfini sürdüm
Çok sevdiğimiz ve  bizimle şu an olan, olmayan ya da  geçmişte bizlerle soluk alıp veren tüm dostlarımızın varlığını  bu hafta boyunca yaşadığım dans deneyimlerimdeki yoğun hissettiğim günleri ve milonga pistlerini geride bıraktım. Bu haftam da dansla dopdolu olduğu için yine büyülüydü ve değerli bir tango dostumuzu kaybettiğimiz için aynı zamanda hüzün doluydu.  Elbette yine birbimizle dans aşkıyla yoğuştuğumuz için olağanüstüydü de!
Bu yeni haftamızın, hepimiz için mutluluk, sağlık, neşe, tat, keyif dolu geçmesini diliyorum.
 Bugün 19 Mayıs ve Atatürk'ü Anma , Gençlik ve Spor bayramımızı kutluyorum dostlarım. Çocukluğumdan beri önem derecesini maksimumda yaşadığım bu önemli günün ve nice önemli günlerimizin her daim coşkuyla kutlanmasını ve içimizdeki manevi yoğunluklu hislerinin bir zerre bile azalmamasını diliyorum. Yeni ve aydınlık günlerde, gelişmiş, sevgi dolu bir toplum haline gelip, en güzel ürünlerimizi bu dünyaya bırakmamızı diliyorum.
Sizlerle bir anda buluştuk, bir anda yoğuştuk,
bir anda bütünleştik, bir anda derinleştik ve bir anla da vedalaşacağız.
Bu yaşam içinde paylaştığımız tüm anların bizleri en güzel mutluluklarla donatması ve tüm çevremizi mis kokulu çiçeklerin edasıyla sarmalaması dileğiyle...
Sevgiyle, muluklukla, renkle, ışıkla ve dansla kalınız! **

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder